Stark framtidstro i Nacka!

Trots en svag/utmanande marknad håller Nacka tempot i bostadsutvecklingen, något som är viktigt för att våra barn och framtidens Nackabor ska ha bostäder, service och god infrastruktur. I år har 800 beslutade bostäder tagit första spadtaget eller fått startbesked i Nacka. Det är fler än väntat, och är en tydlig signal på framtidstro.

– Nacka är en populär och attraktiv kommun, det ska vi fortsätta vara. Efter en period av ekonomiskt utmanande tider ser vi nu en ljusning. Fler entreprenörer än väntat har startat byggprojekt i Nacka kommun, vilket är ett tydligt tecken på framtidstro och en stark vilja att fortsätta bygga och investera i vår kommun, säger Agnes Palinski (M), kommunalråd och 1:e vice ordförande i miljö-och stadsbyggnadsnämnden.

Samtidigt som det händer en del på bostadsfronten, sker också satsningar för att öka företagande och närservice exempelvis genom att det byggs lokaler i bottenvåningar, och flera milstolpar för fritid och idrott nås det närmsta året. Bland annat öppnar nya multihallen i Fisksätra och en ny skatepark i Älta i höst. Nästa år är Velamsunds ridanläggning helt färdigrenoverad och en ny 11-spelarplan på plats i Porsmossen.

Nackamoderaternas politik för boende & byggnation

Om Agnes Palinski

Agnes Palinski,
 bitr. kommunalråd, 1:e vice ordförande i miljö- och stadsbyggnadsnämnden samt ledamot i kommunfullmäktige.
Bor i Igelboda, Saltsjöbaden

Läs mer om Agnes HÄR