Välkommen på öppen föreläsning om sparande i ISK!

Så bygger du ditt frihetskapital!

– Inspirationsföreläsning med David Ingnäs – så kommer du igång med sparandet.

2025 blir det skattefritt att spara och investera på sitt ISK upp till 150 000kr. Vi moderater vill att fler ska börja spara och bygga sitt eget frihetskapital. Att ha ett eget sparande är ett sätt att öka sin ekonomiska trygghet och ger dig mer frihet att våga satsa på drömmar och idéer. Därför bjuder Nackamoderaterna in till en inspirationsföreläsning med David Ingnäs, civilekonom och frilansskribent inom börs och sparande för bland annat Dagens PS och Unga Aktiesparare.

Föreläsningen riktar sig till dig som sparar eller vill börja spara i aktier och fonder och kommer både erbjuda en tillbakablick i hur sparandet växt i Sverige och tips på hur du börjar och vad du ska tänka på. Det finns även möjlighet att ställa frågor. Kvällen avslutas med ett mingel med enklare tilltugg.

Det är helt gratis och öppet för alla att delta, men då platserna är begränsade krävs anmälan vilket görs via denna länk: https://forms.gle/cYwDYDK9j17crzdX7

När: Onsdag 20 november kl 18:00
Var: Nackasalen, Nacka Stadshus, Granitvägen 15.

Vid frågor, kontakta nacka@moderaterna.se

En öppen föreläsning för både medlemmar och icke medlemmar

Nackamoderaterna har många aktiviteter, som medlem är du inbjuden till flera i månaden med olika talare och där du kan ta del av information om lokala frågor. För att komma på den här föreläsningen behöver du inte vara medlem i Nackamoderaterna. Det är helt kostnadsfritt att delta.