Nacka på prispallen i bästa företagsklimat!

Nacka har tredje bästa företagsklimatet i Stockholms Län och 14:e bästa i hela Sverige enligt Svenskt näringslivs ranking för 2024. Bland kommuner med över 100 000 invånare är Nacka fortsatt överlägset bäst. Vi klättrar i flera delfaktorer, men allra mest i ”dialog mellan beslutsfattare”, här klättrar Nacka hela 102 platser. Från 2022 har Nacka klättrat hela 70 platser!

Att vi har ett bra företagsklimat i Nacka är viktigt för oss moderater, och jag är glad över att vårt arbete med att förbättra företagsklimatet märks tydligt i rankingen. Jag är väldigt stolt över att vi klättrar till plats 14, nu fortsätter vi sträva mot vårt mål om att ha Sveriges bästa företagsklimat. För att uppnå det arbetar vi exempelvis med att tillgängliggöra ytor för företagsetableringar, fortsätta välkomna och uppmuntra entrepenörer att starta sin verksamhet och självklart se till att företag får god service av kommunen, säger Mats Gerdau (M), kommunstyrelsens ordförande.

Vår politik för företagande

Om Mats Gerdau

Mats Gerdau, kommunstyrelsens ordförande, ledamot i kommunfullmäktige.
Bor i Älta.

Läs mer om Mats HÄR