Nackas förskolor får högt betyg från föräldrarna!

Föräldrar och vårdnadshavare som har barn i Nackas förskolor är nöjda med verksamheten, mellan 96 och 97 % upplever att barnet trivs, är tryggt och att verksamheten är stimulerande. De allra flesta (96%) svarar också att barnet går på en förskola vårdnadshavaren vill. Detta är resultat som varit konstant höga under lång tid i Nacka.

Klicka på bilden för att komma till inlägget på Facebook, där du kan kommentera händelsen

– I Nacka är det en prioritet för oss politiker att ha väl fungerande förskolor som barn och vårdnadshavare uppskattar. För att rusta våra barn för skolgången så är en förutsättning att barnen är trygga och trivs. Förskolornas duktiga personal får också höga betyg av vårdnadshavare vilket gör mig som utbildningsnämndens ordförande både stolt och glad. Att våra verksamheter konsekvent får så höga betyg är en styrka och ett bevis på kontinuitet i det viktiga arbetet för bra skolor och förskolor i Nacka, säger Eivor Örenmark (M), utbildningsnämndens ordförande.

Siffrorna kommer från årets ”Våga Visa”-enkät, en enkät som skickas ut till elever och vårdnadshavare på både fristående och kommunala skolor. För förskoleverksamhet är det vårdnadshavare som svarar på enkäten.

Nackamoderaternas politik för Skola & Förskola

Om Eivor Örenmark

Eivor Örenmark, ordförande i utbildningsnämnden och ledamot i kommunfullmäktige.
Bor i Björknäs.

Se fler företrädare här: Våra företrädare