Nackas lärare får högt betyg av eleverna!

Nackas elever är nöjda med sina lärare och tycker att de är bra på att förklara och lära ut. Över 9 av 10 av eleverna i årskurs tre instämmer i att deras lärare förklarar vad de ska kunna och att de får hjälp när de behöver det. Även bland de äldre grundskoleeleverna får våra lärare höga betyg och så har det varit under lång tid.

Klicka på bilden för att komma till inlägget på Facebook, där du kan kommentera händelsen

– Grunden till en bra utbildning är självklart en riktigt bra skola med duktiga och engagerade lärare. Det kan jag med stolthet säga att vi har i Nacka. Min och Nackamoderaternas målbild är att Nacka ska vara den bästa platsen att växa upp på, säger Mats Gerdau (M), kommunstyrelsens ordförande.

– Och ska vi vara den bästa platsen att växa upp på, måste vi ha Sveriges bästa skolor, tillägger Eivor Örenmark (M), ordförande i Utbildningsnämnden. Årets enkät visar att våra elever fortsatt är trygga och trivs i skolan, vilket tillsammans med goda resultat vittnar om en god kvalitet som vi ska vara stolta över.

Siffrorna kommer från årets ”Våga Visa”-enkät, en enkät som skickas ut till elever och vårdnadshavare på både fristående och kommunala skolor. Enkäten görs årligen, och ger en möjlighet att jämföra både över tid och mellan olika verksamheter.

Nackamoderaternas politik för Skola & Förskola

Om Mats och Eivor

Mats Gerdau, kommunstyrelsens ordförande, ledamot i kommunfullmäktige.
Bor i Älta.

Läs mer om Mats HÄR

Eivor Örenmark, ordförande i utbildningsnämnden och ledamot i kommunfullmäktige.
Bor i Björknäs.

Se fler företrädare här: Våra företrädare