Ny park i Älta!

Förra veckan invigdes det nya parkstråket i Älta, en samlingsplats med bland annat lekplats, grillplats, grönska och boule som kopplar samman de olika delarna av Älta centrum. Gröna värden och barns uppväxtmiljö med god tillgång till ytor för lek och aktivitet är prioriterat för oss moderater, och här ser vi till att det finns på plats redan innan alla har flyttat in.

Klicka på bilden för att komma till inlägget på Facebook, där du även kan kommentera händelsen.

Förutom att vara en plats för samling för Ältabor är det också ett parkstråk med hållbarhet i fokus, med växtlighet som främjar biologisk mångfald och där regnvatten används för bevattning.

– Invigningen av parkstråket i Älta centrumkvarter är ett glädjande bevis på vår gemensamma framtidstro. I Älta och Nacka som helhet satsar vi inte bara på att förbättra för dagens invånare, utan också för kommande generationer. Vi strävar efter en hållbar och robust utveckling, även när omvärlden är osäker. Det är viktigt att vi utvecklar för att möta framtidens utmaningar, säger Mats Gerdau (M), kommunstyrelsens ordförande.

Vår politik för Älta

Nackamoderaterna vill:

✓ Förbättra Älta centrum med fler affärer, kulturlokaler och nya bostäder.
✓ Säkerställa att kulturen får väsentligt ökat utrymme i nya Älta centrum och tillgång till lokaler i nya Stavsborgsskolan.
✓ Färdigställa nya sporthallar vid Sigfridsborgs skola och Stavsborgsskolan.
✓ Utöka arbetet med att rena Ältasjön.
✓ Förbättra framkomligheten och trafiksäkerheten runt Älta skola.
✓ Arbeta för fler bussar kvällstid och helger, och att ombyggnaden av Slussen slutförs så snabbt som möjligt.
✓ Förbindelserna till Tyresö och Nacka centrum måste bli bättre.
✓ Anlägga en konstgräsplan vid Sigfridsborgs skola.

Om Mats Gerdau

Mats Gerdau, kommunstyrelsens ordförande, ledamot i kommunfullmäktige.
Bor i Älta.

Läs mer om Mats HÄR