Nya stallet på plats i Velamsund!

I somras skedde en efterlängtad milstolpe när det gäller Nackas ridanläggning i Velamsund: Stallet är klart och hästarna har fått flytta in! Det nya stallet har 50 boxplatser och genom att renovera ridanläggningen kommer fler i Nacka kunna ha möjligheten att börja rida. Ridsporten är Sveriges näst största ungdomsidrott och en av de största sporterna för personer med funktionsnedsättning.

– Nacka har ett brett utbud av idrott och fritidsaktiviteter, och genom upprustningen Velamsunds ridanläggning säkrar vi för ridsporten i Nacka. Ridning är så mycket mer än en sport, det blir en livsstil för många med fysisk aktivitet, ansvar och umgänge med djur. Som Moderaternas gruppledare i fritidsnämnden ser jag också mycket fram emot att vi även kommer kunna erbjuda funkisridning, för det vet jag är efterfrågat av många, säger Christian Listérus (M), 1:e vice ordförande i fritidsnämnden

Velamsunds ridnläggning genomgår en totalrenovering, och nu när stallet är färdigsställt byggs ett helt nytt ridhus med två maneger plus en uteridbana. Även hagarna kommer rustas upp. Hela renoveringen är klar 2025.

Vår politik för idrott och fritid

Om Christian

Christian Listérus,
1:e vice ordförande i fritidsnämnden samt ersättare i kommunfullmäktige.
Bor i Lännersta, Boo

Läs mer om våra företrädare här