Pang för pengarna! – Nacka är en kostnadseffektiv kommun

I Nacka får du mer för dina skattekronor jämfört med andra kommuner. Enligt en mätning från Dagens samhälle är Nacka Sveriges sjätte mest kostnadseffektiva kommuner. Att se till så att varje skattekrona går till kärnverksamhet och används effektivt innebär att vi kan ha hög kvalitet, samtidigt som du får behålla mer av dina pengar varje månad. Win-Win!

– Den här undersökningen visar att Nacka har bland de lägsta kostnaderna och andra undersökningar bekräftar att vi har det utan att tumma på kvaliteten. Bland annat visar Kvalitetsanalys 2023 från förskola till gymnasieskola att Nacka är en riktigt bra förskole- och skolkommun. I Nacka prioriterar vi våra kärnverksamheter och jag är övertygad om att kundvalen i Nacka bidrar till att hålla en hög effektivitet och kvalitet som i sin tur bidrar till att Nackaborna får maximalt värde av skattepengarna, säger Mats Gerdau (M), kommunstyrelsens ordförande.

Du kan se hela mätningen på Dagens samhälle.

Vår politik inom ekonomi

Om Mats Gerdau

Mats Gerdau, kommunstyrelsens ordförande, ledamot i kommunfullmäktige.
Bor i Älta.

Läs mer om Mats HÄR