Regeringens budget: Bra för Nacka, tillväxten och jobben

2022 gick Moderaterna till val på att få ordning på Sverige. Länge har vi sett en utveckling som går åt fel håll med grov organiserad brottslighet, sjunkande skolresultat och skenande inflation. Från dag ett har vi arbetat stenhårt för att just få ordning på Sverige, steg för steg. Nu har vi äntligen vunnit kampen mot inflationen och det är dags att bygga Sverige rikare och tryggare för framtiden. Idag presenterade regeringen ett offensivt paket för att öka tillväxten i Sverige och få fler företag och jobb.

-Det här är bra för Nacka och hela Stockholmsregionen. Vi behöver mer investeringar i forskning och infrastruktur i vår region och det är bra att regeringen verkligen satsar på detta nu, säger Mats Gerdau (M), kommunstyrelsens ordförande.

Dagens besked från regeringen innebär bland annat:

• 💙 1200 miljarder för ökat underhåll och satsningar på bland annat vägnät och järnvägar, det är en ökning med 20 % och den största budgeten på 15 år.
  • 💙 40 miljarder per år till forskning, den största satsningen någonsin.
  • 💙 Sänkta skatter för små företag och entrepenörer så att fler kan starta och driva företag i Nacka och Sverige.
  • 💙 Lägre experskatt för att våra företag ska kunna anställa högkvalificerad kompetens från utlandet.

Nu går vi mot ljusare tider!

Den samlade budgeten överlämnas till riksdagen den 19 september

Vår politik inom ekonomi

Om Mats Gerdau

Mats Gerdau, kommunstyrelsens ordförande, ledamot i kommunfullmäktige.
Bor i Älta.

Läs mer om Mats HÄR